چطور آگهی تصویری و نوشتاری و تبلیغات تلویزیون بسازیم

اعتراف های یک تبلیغاتچی - آپکاد - 03
فهرست
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

دیوید آگیلوی در کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی می گوید: آگهی نوشتاری در مقایسه با آگهی های تصویری  بیشتر ذهن مردم را به خود مشغول می کنند و مورد توجه قرار می گیرند.  پس باید این توانایی را داشته باشیم که همان وعده های کلامی را به کمک تصویر به مخاطب القا کنیم. همچنین تلویزیون یک رسانه پر مخاطب است و تبلیغات تلویزیون صحیح می تواند فروش شما را چندین برابر کند. 

اگر شما طراح و گرافیست هستید این نوشته دید چدیدی در طراحی بنرها و تبلیغات به شما می دهد و اگر کارفرما هستید اطلاعات این نوشته می تواند دانش شما را در زمینه ساخت آگهی بالا ببرد تا بتوانید بهتر بر انجام پروژه های خود نظارت کنید، حتی اگر یک خواننده معمولی هستید با دانستن این نکات دیدن تبلیغات تلویزیون و آگهی های تصویری برای شما جذاب تر می شود.بنابراین خواندن این مطلب به همه توصیه می شود.

این اطلاعات برای اولین بار توسط آژانس بازاریابی دیجیتال آپکاد در اینترنت انتشار پیدا میکند .

ویژگی آگهی تصویری

موضوع عکس هایی که استفاده می شوند خیلی مهمتر از تکنیک های بکار رفته در بخش عکاسی است. تحقیقات نشان می دهد که عکس هایی که در جشنواره های هنری جایزه می‌گیرند در صنعت تبلیغات اقبالی ندارند. در تبلیغات نقش عکس فقط برانگیختن حس کنجکاوی است.  باید ترفندی بزنیم که بیننده با یک نگاه متوجه نکته خاصی بشود و با خود بگوید:” یعنی چه؟” و مطلب را بخوانند تا موضوع دستگیر شود.

 باز هم بر اساس یک تحقیق به این نتیجه رسیده‌ایم که عکس بسیار تاثیر گذار تر از یک نقاشی است، چون برای مدت بیشتری در خاطره ها می ماند و واکنش های بیشتری را برمی‌انگیزد. دلیل اصلی هم این است که عکس به واقعیت نزدیک تر است و نقاشی به خیال،  و برای مردم واقعیت ملموس تر از خیال است.

 تمام هم و غم ما باید این باشد که آگهی تصویری در  کوتاه ترین زمان و با ساده ترین زبان پیام خود را به مخاطب برساند.  نتیجه تحقیقات نشان می دهد که عکس های” قبل و بعد..” خیلی مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرند و بیشتر از نوشته ها کارایی دارند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که وقتی عکس زنی را در تبلیغ بگنجانیم،  مردها با این تصور که محصول به دردشان نمی خورد، بی توجه از کنارش می‌گذرند و بیشتر زن ها هم نسبت به تبلیغی که یک مرد را نشان می دهد،  به همان دلیل قبلی بی تفاوت اند. وقتی می‌خواهید توجه خانم ها را جلب کنید بهترین کار استفاده از عکس یک بچه است.

 تحقیق نشان می دهد در مقایسه بین عکس یک بچه تنها عکس دسته جمعی یک خانواده، اولی دو برابر بیشتر نگاه‌ها را به سوی خود می کشد. بنابراین آگهی تصویری خود را زیاد شلوغ نکنید.

 فراموش نکنید تبلیغی بیشتر در ذهن بیننده می ماند که رنگی باشد و در طراحی آن رنگ ها با هنرمندی در کنار هم قرار بگیرند.بنابراین در آگهی تصویری هرگز از عکس و تصویر مکان های تاریخی استفاده نکنید.

ویژگی آگهی نوشتاری

اگر متن آگهی طولانی است، به نکته های زیر توجه کنید تا خوانندگان بیشتری مطالب شما را بخوانند:

 ۱) بین تیتر و متن آگهی کمی فاصله بیندازید.

 ۲) پاراگراف اول را کوتاه کنید. اگر نخستین پاراگراف بلند باشد،  خواننده را فراری می دهد.

 ۳) مطلب را در پارگراف هایی که بیش از ۴۰ حرف دارند، قرار ندهید. چشم خوانندگان به پارگراف هایی عادت دارد که ۲۶حرفی هستند.

۴) مراقب باشید حروف ریز نباشد.

۵) مانند آگهی تصویری استفاده از عکس ضروری است.

  ۶) برای اینکه از یکنواختی متن بکاهید، فونت بعضی از جملات را تغییر دهید و یا بعضی از کلمات را درشت بزنید.

حتما بخوانید :  نکات مهم و جدید در تبلیغات مواد غذایی - تبلیغ شرکت های گردشگری

 ۷) اگر ناچارید اطلاعات مربوط به مسائل متفاوت را کنار هم  بگنجانید، هرگز سعی نکنید آنها را هر طور شده به هم ربط بدهید. کافیست توالی و انسجام مطلب را با شماره گذاری حفظ کنید.

اگر قصد دارید برای محصول خود تبلیغات پوستری انجام دهید لطفاً دست نگه دارید زیرا پوسترها برای کارهای شعاری مناسب است. کسی که در وسیله نقلیه در حال حرکت نشسته است، نمی تواند بیشتر از ۶ کلمه را بخواند.

برای طراحی پوستر به نکته های زیر توجه داشته باشید:

  •  اگر پوستر شما قرار است در حاشیه خیابان ها و بزرگراه ها نصب شود و مردم در حال حرکت آن را ببیند،  توجه داشته باشید که فقط ۵ ثانیه فرصت دارید. تحقیقات نشان می‌دهد رنگ های تند و شفاف تاثیر گذاری بهتر و بیشتری دارند.
  •  مراقب باشید مانند آگهی تصویری هرگز بیشتر از سه عنصر را در طرح خود نگذارید و زمینه را سفید انتخاب کنید.
  • از همه مهم تر این است که درشت ترین اندازه حروف را انتخاب نمایید و نام و نماد محصول را در بزرگترین اندازه ممکن درست در وسط قرار دهید.
  • وعده ای را که باید به مشتری بدهید، هم با کلام و هم با طرح و نقش بیان نمایید.

 اگر به این ریزه کاری ها دقت کنید،  پوستری خواهید داشت که سر بعضی ها را به سمت خود می گرداند.

ویژگی تبلیغات تلویزیونی

چطور یک تبلیغ تلویزیونی خوب بسازیم؟

 به تجربه دریافته ایم که دو برابر کردن تاثیرگذاری یک تبلیغ تلویزیونی به مراتب ساده تر از این است که تعداد بینندگانش را دو برابر کنیم. هدف از ساخت یک تبلیغ تلویزیونی، سرگرم کردن مخاطب نیست. چون می‌دانیم که لذت بردن مردم از یک آگهی، تضمین کننده فروش بهتر آن محصول نخواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد اگر مطلبی به گوش مخاطب برسد که با تصویر مناسب همراهی نشود، خیلی زود از یاد می رود. برای امتحان، یک بار صدای تبلیغ تلویزیونی ای را که ساخته اید، ببندید فقط تصویر را ببینید. اگر احساس کردید چیزی دستگیر مخاطب نمی شود، بی فایده است که برای پخش آن متحمل هزینه شوید. در عین حال، تبلیغی هم که بیننده را بمباران اطلاعاتی کند، جذابیت ندارد.

  •  هدف همه تبلیغ ها دادن یک قول وسوسه انگیز به مخاطب است. دست کم دو بار در طول تبلیغ،  قول خود را بیان کنید و یک بار هم به صورت مکتوب در قالب زیرنویس تکرار نمایید.
  •  اگر می خواهید وقتی مشتری،  محصول را در قفسه فروشگاه دید،  فوری بشناسد و به سمتش برود، بسته بندی محصول را در تبلیغ  به او نشان بدهید. 
  • محصول مورد نظر باید نقش قهرمان را بازی کند. برای محصولی که می توان تاثیر استفاده از آن را به مردم نشان داد،  تبلیغ تلویزیونی معجزه می کند .
  • در تبلیغ تلویزیونی اگر با طرح یک مشکل شروع کنید،  سپس محصول را رونمایی کنید و نشان دهید که چطور آن مشکل را حل می کند،  فروش تان ۴ برابر بیشتر از حالتی است که فقط به معرفی محصول بسنده کنید. به علاوه تبلیغ هایی که جنبه اطلاع رسانی دارد، تاثیر گذار ترند.
  •  اگر می‌خواهیم تبلیغ ما متفاوت باشد و در ذهن مخاطب حک شود باید کاری کنیم که وعده ما برایش جذاب باشد و این کار را با دقت خاصی انجام دهیم.برای مثال،  هرگز نباید وعده یا پیام تبلیغ را به آواز بیان کرد. 

 کار فروش،  یک کار جدی است و شوخی و کنایه در آن جایی ندارد . شوخی زیاد اعتبار پیام ما را کم میکند

  • سعی کنید  در تبلیغ خود مطلبی به مخاطب یاد دهید مثلا اگر مواد غذایی تبلیغ میکنید دستور پخت غذا را یاد دهید .مردم با نیاز های خود شما را به یاد می آورند.                      تیم آپکاد امیدوار است  مطالب  این نوشته دید جدیدی را نسبت به تبلیغات و آگهی ها برای شما باز کرده باشد . اگر شما هم اطلاعاتی در زمینه ساخت آگهی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و یا انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب در بخش نطرات بنویسید . منتظر شما هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام!

لطفا نام کاربری و پسورد خود را برای ورود وارد نمایید