نکات مهم و جدید در تبلیغات مواد غذایی – تبلیغ شرکت های گردشگری

اگر صحیح تبلیغ نکنید زمان و هزینه خود را از دست داده اید، در این نوشته راه های جدید تبلیغات مواد غذایی و تور های گردشگری را در زمان 5 دقیقه فرا می گیرید.
اعتراف های یک تبلیغاتچی - آپکاد - 01
فهرست
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

اگر صاحب یک شرکت تبلیغاتی هستید و قصد تبلیغ در زمینه مواد غذایی و تبلیغات گردشگری دارید و یا حتی صاحب صنایع مواد غذایی و شرکت های گردشگری هستید و علاقه دارید اطلاعاتی در زمینه تبلیغات داشته باشید،نوشته زیر اطلاعات جدید و جامعی را به شما میدهد. این نوشته در مدت زمان 5 دقیقه دید شما را نسبت به تبلیغات عوض میکند و کسب و کار شما را رونق می بخشد.این را مطمئن باشید ، اگر صحیح تبلیغ نکنید زمان و هزینه خود را از دست داده اید.این نوشته از کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی که دارنده شرکت  «اُگیلوی و ماثر»سومین شرکت های تبلیغاتی دنیاست گرفته شده است.

 

نکات مهم در تبلیغ مواد غذایی

 در تبلیغ برای یک فرآورده غذایی با مشکلات ریز و درشت بسیاری روبرو می شویم. این که چطور آن را اشتها آور جلوه دهیم، چطور با کمک واژگان و تصاویر این حس را به بیننده القا کنیم که مزه دلچسبی دارد، دادن چه قول‌هایی درباره ارزش غذایی جایز است و آیا نشان دادن مردم در حال خوردن آن تاثیر مثبت دارد یا نه ،و موارد دیگر از این دست را برای داشتن یک تبلیغ خوب در مورد مواد غذایی ، در قالب 21 نکته در دو دسته بندی تبلیغات مکتوب مواد غذایی و تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی برای شما بیان می کنیم.

 تبلیغات مکتوب مواد غذایی

۱) محور کار شما باید برانگیختن اشتهای مخاطب باشد.

 ۲) هر چقدر تصویر مواد غذایی مورد نظر بزرگ تر باشد، اشتها برانگیز تر است.

 ۳) در چیدمان صحنه های عکاسی از آدم ها استفاده نکنید.  این تصاویر به اندازه  جایی که اشغال می کنند، کارایی ندارند و  خود مواد غذایی برای بیننده جذاب تر می باشند.

 ۴) از رنگ ها کمک بگیرید ، عکس های رنگی بیشتر میل به خوردن را تقویت می کند.

 ۵) استفاده از یک عکس،  بهتر از به کارگیری عکس های متعدد مواد غذایی است.

 ۶) در صورت استفاده از  چند عکس ، کاری کنید که یکی از آنها مرکز توجه باشد.

 ۷) از هر فرصتی استفاده کنید تا یک دستور تهیه غذا را در تبلیغ خود بگنجانید. خانم ها همیشه دوست دارند برای خانواده خود غذای جدید درست کنند.

 ۸) دستور تهیه غذا را در میان عکس ها و کلمه ها مدفون نکنید ، جایی را به آن اختصاص دهید تا به وضوح دیده شود.

 ۹) عکس غذایی را که دستور تهیه اش قید شده، ضمیمه کنید.

۱۰) در تبلیغ مواد غذایی از کلی گویی بپرهیزید، مردم علاقه دارند جزییات را بدانند.

۱۱) هر طوری شده، تبلیغ خود را با نوعی اطلاع رسانی ارزشمندتر کنید. در مورد مواد غذایی خبری بدهید، به پیشرفتی در زمینه تولید آن اشاره کنید و یا امکان تغییر روش مصرف را پیش بکشید.

 ۱۲) نام تجاری مواد غذایی را در تیتر اصلی بگنجانید.

 ۱۳) جدی باشید و در کلام خود شوخی و طعنه را وارد نکنید. چون مردم در مبحث تغذیه خانواده خود جدی هستند.

 ۱۴) فراموش نکنید عکس بسته بندی مواد غذایی را در تبلیغ خود قرار دهید.

 ۱۵) تیتر اصلی و شعار تبلیغاتی را زیر تصویر چاپ کنید.

  تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی

 ۱۶) گوشه ایی از مراحل تهیه محصول در آشپزخانه را نشان بدهید.

 ۱۷) در صورت امکان، مطلبی را با این مضمون در تبلیغ بگنجانید که چطور این مواد غذایی می تواند مشکلی را حل کند یا جلوی بروز مشکلی را بگیرد.

۱۸) در همان صحنه ابتدای تبلیغ، محصول را نشان دهید.

 ۱۹) از صدای طبیعی محیط برای زیر صدای تبلیغ استفاده کنید.

 ۲۰) اطلاع رسانی را فراموش نکنید و مطلب را به وضوح و با صدای بلند و گیرا به گوش مخاطب برسانید.

حتما بخوانید :  چطور آگهی تصویری و نوشتاری و تبلیغات تلویزیون بسازیم

 ۲۱) همواره بخاطر داشته باشید که هدف شما از تبلیغ ،  سرگرم کردن بیننده نیست، شما می خواهید او را ترغیب کنید که هر جا این محصول را دید،  فوری به طرفش برود و آن را بخرد .

 

نکات مهم در تبلیغات گردشگری

تجربه اجرای پروژ ه های تبلیغاتی برای کشور ها و شهر ها دیدنی باعث دستیابی به نتیجه گیری های جامع و جالبی شد که چکیده آنها از این قرارند :

 ۱) در تبلیغ برای یک کشور یا شهر باید تصویر تاثیرگذاری در ذهن مخاطب نقش ببندد.  اگر کار کم ارزشی ارائه دهیم، ممکن است این حس را القا کند که سفر به آنجا هم تجربه ارزشمندی نخواهد بود.

 ۲) یک گردشگر هرگز حاضر نیست فرسنگها را بپیماید تا به چیزی برسد که در اطراف محل زندگی خودش وجود دارد. 

 ۳) با دیدن تبلیغ شما باید تصویری در ذهن بیننده نقش ببندد که به این زودی ها پاک نشود، و چه بهتر که هرگز از یادش نرود، چون ممکن است زمانی آن را ببیند که برنامه‌ای برای سفر نداشته باشد. پس کاری کنید که هر وقت تصمیم گرفت به سفر برود، تبلیغ شما نخستین جرقه را بزند.

 ۴) به طور معمول، تبلیغ برای سفرهای پر هزینه در روزنامه و مجله ها چاپ می شود که خوانندگان تحصیل کرده تری دارند.  بنابراین می توانید از ادبیات کسانی که اهل مطالعه هستند، بهره بگیرید و کارتان در سطح بالاتری ارائه کنید.

 ۵) بزرگترین مانع بر سر راه مردم برای سفرهای خارج از کشور ، مشکل هزینه است، پس باید تدبیری بیندیشید که مخاطب نتواند بر وسوسه دیدن جاذبه های گردشگری و فرهنگی غلبه کند.

 ۶) در مقوله سفر هم مردم پیروی از مد را فراموش نمی‌کنند . برای این که موفق شوید مخاطب را به سمت مقصد مورد نظر خود بکشید ، با استفاده از آمار  و ارقام نشان بدهید خیلی‌ها هم این انتخاب را داشته اند.

 ۷) مردم در رویاهایشان سفر به نقاط دور دست را در سر می پرورانند. تبلیغ شما باید کاری کند که رویاها رنگ حقیقت به خود بگیرند و از قوه به فعل در آیند .پس تنها راه حل این است که به مخاطب اطلاعات مفیدی بدهید.یادتان باشد ترکیب اطلاعات و عکس های وسوسه انگیز اعجاز می کند.

 ۸) در بخش کلامی تبلیغ خود ،  از اصطلاحات و رمز های محلی و استعاره های ادبی استفاده نکنید. مطلبی که برای مردم یک منطقه یا یک کشور قابل درک و آشناست،  برای مردم کشورهای دیگر غریب و بیگانه است.

در ادامه برای درک بهتر مطالب بالا مثالی از کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی اثر دیوید اگیلوی برایتان بیان می کنیم.

 پروژه تبلیغات گردشگری” به انگلستان بیایید” یکی از موفق ترین کارهایم به شمار می رود که در عین حال با انتقادهای فراوانی هم روبرو شد. بعضی ها معتقد بودند من چهره باستانی و قدیمی کشور را به نمایش گذاشتم،  در پاسخ گفتم که به نظر من انگلستان شکوه و اقتدار خود را مدیون تاریخ غنی و پربارش است. مگر هدف ما جذب گردشگر نیست؟ حاضر نیست این همه راه بیاید تا از کارخانه تولید موتور جت انگلستان دیدن کند، بلکه می خواهد کلیسای” وست مینستر” را ببیند.  تحقیقات دیگر من نشان داد ، مردم آمریکا به چگونگی برخورد مردم کشوری که به آنجا سفر می کنند، اهمیت می دهند و دوست دارند آنان مودب، با فرهنگ و خوش رو باشند. پس سعی کردم روی رفتار دوستانه انگلیسی‌ها تاکید کنم. از طرفی دیگر، در نهایت تعجب دریافتم آمریکایی ها زیاد به فکر غذاهای جدید و خوشمزه نیستند. 

  تصور همه بر این است که سفر به کشورهای دیگر  یا سفر به کشورهای اروپایی بسیار پرهزینه است. من تصمیم گرفتم این ذهنیت را تغییر دهم و به جای اینکه بگویم “سفر به اروپا خیلی کم هزینه تر از چیزی است که تصور می کنید ” با یک بررسی دقیق و یک محاسبه سرانگشتی به رقم ۳۰۰ پوند رسیدم و شعار تبلیغاتی ام این شد با هفته ای ۳۰۰ پوند به سرتاسر اروپا سفر کنید. منتقدان خیلی سریع شروع به انتقاد کردند  و گفتند با این مبلغ نمی توان به اروپا سفر کرد، غافل از اینکه هدف ما جذب مسافرانی از طیف متوسط بود، نه مردم پولدار. 

حتما بخوانید :  اشتباهات رایج در بازاریابی در کتاب دیوید اگیلوی

برآورد حداقل هزینه ها کافیست تا مردم متوسط بپذیرند که به چنین گزینه ای هم فکر کنند، نظر من این بود که حتی اگر مسافری بیاید و پول کمی خرج کند، بهتر از این است که هرگز نیاید.

امیدواریم مطالب این پست توانسته باشد دید شما را نسبت به تبلیغات مواد غذایی و تبلیغات گردشگری تغییر داده باشد .اگر شما هم در مورد تبلیغات کسب و کار خود اطلاعاتی دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید .

همراهان همیشگی آپکاد برای داشتن اطلاعات جامع در زمینه تبلیغات ، نوشته “واقعیت هایی که شرکت های تبلیغاتی از شما پنهان میکنند ” را مطالعه کنید .برای داشتن اطلاعات کامل لازم نیست سرتاسر اینترنت را جستجو کنید در سایت آپکاد اطلاعات خاص و به روز دیجیتالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام!

لطفا نام کاربری و پسورد خود را برای ورود وارد نمایید